fbpx

Заміна мастил, фільтрів АКПП

Основною причиною передчасного виходу з ладу автоматичних трансмісій АКПП є несвоєчасне та неправильне технічне обслуговування цього агрегату.
Деякі автовласники думають, що «автомати» не обслуговуються і в цьому їхня помилка.
Більше того, на багатьох дилерських СТО (в основному європейських), власнику авто на питання про заміну олії та фільтра в АКПП, відповідають, що цей агрегат не обслуговується весь термін служби.
Але це не так, тому що вплив температури на олію та знос фрикціонів присутній у будь-якій автоматичній трансмісії.
Отже, процедуру із заміни олії в АКПП обов’язково слід проводити загалом через кожні 40-50 тис. км. пробігу.
Необхідно уточнити, що цей інтервал може змінюватись в залежності від умов експлуатації автомобіля.
При їзді в інтенсивному міському циклі, бездоріжжям або при пробігу коробки понад 200 тис. км, обслуговування слід проводити через 30 тис. км, а у випадку, якщо автомобіль новий або АКПП після якісного ремонту і їздите Ви в основному автомагістралями, обслуговування можна проводити через 50–60 тис. км.

Технічне обслуговування АКПП нагадує обслуговування двигуна.
До регламенту робіт входить заміна олії, масляного фільтра і, якщо є питання щодо роботи агрегату, то повна діагностика роботи АКПП — перевірка режимів перемикання передач та тиску олії в магістралях.
Важливо розуміти, що застосування якісних матеріалів та запчастин продовжує термін служби коробки “автомат”.
Під час проведення техобслуговування слід знати, що у деяких «автоматах» фільтруючий елемент виконаний з фетру.
Він засмічується активніше сітчастого та вимагає обов’язкової заміни. Але є АКПП, де заміна фільтра передбачена лише під час ремонту.
Такий фільтр, як правило, виконаний з металевої сітки і розрахований на весь термін експлуатації коробки.

Довговічність експлуатації автоматичної трансмісії значною мірою залежить від якості застосовуваної рідини.
В «автоматі» може використовуватися тільки спеціальна олія – ??ATF (Automatic Transmission Fluid): вона здатна виконувати свої функції, працюючи при цьому в найважчих умовах з перепадами температур від -30 до +130С.
Візуально ATF легко відрізнити від інших масел, ця рідина має характерний запах і переважно червоний колір, рідше жовтий або зелений (у деяких європейських автомобілях).
Про те, що автоматична коробка передач вимагає делікатного обігу, чули багато хто. Але, що входить до цього поняття, знають не всі.
Найголовніша вимога не перевантажувати, а відповідно і не перегрівати автоматичну трансмісію.
Основні проблеми походять саме від перегріву АКПП.
При нагріванні сальники і прокладки втрачають еластичність і починають текти, металеві частини деформуються і втрачають міцність, а олія дуже швидко чорніє і втрачає свої властивості.
Все це з часом призводить до виходу коробки з ладу.

У той же час не рекомендується починати рух відразу після запуску двигуна в зимовий період.
Масло в “автоматі” необхідно прогріти. Для цього бажано при заведеному двигуні та натиснутому гальмі, послідовно включити всі режими селектора АКПП, затримуючись на кілька секунд у кожному положенні.
І чим холодніша погода, тим триваліший час прогріву. Повірте, це того варте!
І ще одна порада, в тривалих «пробках», перемикайте селектор у положення «P», і Ваша трансмісія вкотре не перегріється.

Світовий лідер у галузі виробництва автомобільних масел – компанія MOTUL, запустила унікальну програму для обслуговування автоматичних трансмісій MotulEvo.
Проект MotulEvo – пакет продуктів та послуг для професійного обслуговування автоматичних трансмісій.
MotulEvo це насамперед компактна установка з автоматичним режимом роботи та оновлюваною електронною базою даних, яка дозволяє обслуговувати трансмісії будь-яких типів, очищувач автоматичної трансмісії перед процедурою заміни рідини, високотехнологічні трансмісійні рідини та олії.

Починаючи з 2024 року, СТО Київ Схід є офіційним учасником програми MOTULEVO. Сьогодні ми пропонуємо своїм клієнтам “правильний” європейський сервіс автоматичних трансмісій на найсучаснішому обладнанні.