Без газорозподільного механізму неможлива коректна робота ДВЗ.
Саме він забезпечує чіткість руху впускних та випускних клапанів, що дозволяє своєчасно подавати паливоповітряну суміш у циліндри, відводити відпрацьовані гази.
Зусилля, необхідне для руху клапанів, передає ремінь або ланцюг ГРМ, від стану яких залежить, наскільки коректна і безпечна експлуатація авто.

Ознаки необхідності заміни ременя ГРМ
Пробіг – це не найнадійніший показник, за яким вдається зрозуміти, чи потрібно міняти ремінь ГРМ.
Як правило, виробники рекомендують фіксований інтервал заміни ременя або ланцюга ГРМ.
Він може становити пробіг від 60 тис. км, або термін від 5 років. Залежно від того, що настане раніше.
Це означає, що якщо автомобіль не експлуатувався кілька років, то термін служби ременя все одно обмежений у часі, оскільки матеріали з яких виготовлені ремені схильні до старіння.
З ланцюгами ГРМ ситуація дещо інакше.
Ланцюги ГРМ, як правило, вимагають заміни при пробігах від 200 тис км, але при використанні якісних олій та регулярному сервісі.
Особливо важливим є своєчасне обслуговування для сучасних двигунів, обладнаних полімерними ременями ГРМ, що працюють в маслі.
У цих двигунах знос ременя ГРМ може призвести до блокування продуктами зносу маслоприймача масляного насоса та повного виходу двигуна з ладу.
Отже, як зрозуміти, що потрібно міняти ремінь ГРМ:
- Видимі поверхневі пошкодження. Тріщини, деформації, сліди розтягувань – це вказує на дуже поганий стан деталі.
- Перебої із запалюванням. Мотор починає троїти, його не вдається легко завести з першої спроби – причиною можуть бути сточені зубці. Поступово проблема ускладнюється, з’являється ризик пошкодження клапанів.
- Насичений дим із вихлопної труби. При його появі потрібно задуматися, як поміняти ремінь ГРМ, його ослаблення призводить до неповного згоряння паливно-повітряної суміші в циліндрі, процес триває у вихлопній системі, через що і виникає дим.
- Сторонні звуки, шуми, клацання, бавовни з боку двигуна.
- Видимі підтікання під кожухом газорозподільного механізму. Вони з’являються через деформації, знос сальника колінчастого валу. Контакт ременя з технічними рідинами призводить до хімічних реакцій, що руйнують матеріал, тому без заміни не обійтися.
- Проблеми з тиском масла в двигуні (для ременів, що працюють в маслі).
- Обертання стартера при неможливості запуску ДВЗ. Ймовірна причина – повний обрив ременя.
Наслідки обриву ременя ГРМ
Що буде, якщо порвався ремінь ГРМ при вимкненому моторі?
Це найбільш “сприятливий” варіант, якщо має місце подібна поломка.
Так, завести мотор не вдасться, але негативних наслідків та витрат, за винятком придбання нової деталі, вдасться уникнути.
Набагато небезпечніша ситуація, що буде, якщо порветься ремінь ГРМ на ходу. Машина часто повністю втрачає працездатність, не може використовуватися як транспортний засіб до усунення дефектів.
Найчастіше, загинає клапана.
Розподільний вал зупиняється у певній позиції, разом з ним “завмирають” і клапана, тоді як колінчастий вал продовжує рух по інерції, поршні сильно б’ють по клапанах, запасу міцності металу не вистачає, через що виникає потреба у складному та дорогому ремонті.
На жаль, наслідки можуть бути й важчими – пробиття поршнів.
Метод ремонту залежить від конкретної ситуації, ймовірна необхідність заміни блоку циліндрів разом із головкою.


СТО Київ Схід виконує заміну ременів та ланцюгів ГРМ на двигунах будь-якої складності.
Для цього ми маємо у своєму розпорядженні всі необхідні спеціальні інструменти та пристрої.
А головне – механіки СТО Київ Схід мають необхідний досвід та професіоналізм для виконання такої складної процедури як заміна компонентів ГРМ.