Роботизована коробка передач – це по суті МКПП, в якій автоматизовані функції вимкнення зчеплення та перемикання швидкостей за рахунок використання ЕБУ (електронного блоку управління) та виконавчих пристроїв – сервоприводів, гідроприводів та мехатроників
При цьому порядок технічного обслуговування РКПП суттєво відрізняється від правил ТО звичайної «механіки».

Як часто потрібно виконувати цю процедуру?
Залежно від особливостей конструкції РКПП може бути одного з типів: AMT (автоматизована механічна трансмісія) або DSG – з одним або двома пакетами зчеплення відповідно.
Коробки DSG у свою чергу діляться на оснащені «сухим» та «мокрим» зчепленням.
У другому випадку диски механізму занурені у трансмісійну олію.
Саме преселективні коробки з дводисковим зчепленням відрізняються досить швидкою зношуванням як самих дисків, так і сервомеханізмів, гідроприводів, гідроблоків і т.д. буд.
Продовжити життя цим деталям та механізмам можна регулярною своєчасною заміною мастильної рідини.
Це необхідно робити, навіть якщо в посібнику до роботизованої коробки стверджується, що вона не обслуговується.
При цьому на періодичність проведення такої процедури можуть впливати умови експлуатації.
Агресивна їзда, пересування бездоріжжям, міський режим із “пробками”, буксирування причепа, перевезення важких вантажів скорочують інтервал заміни на 30–40 %.
Коли потрібно міняти олію?
Мастильну рідину в роботах з одним пакетом зчеплення рекомендується міняти максимум через 80 тисяч км пробігу.У преселективних коробках з подвійним зчепленням (наприклад, DSG) олію змінюють через кожні 60–70 тисяч кілометрів зробленого шляху для «сухої» версії та через 50–60 тис. кілометрів – для «мокрої».Якщо автомобіль з РКПП експлуатується в несприятливих умовах (перерахованих вище), терміни заміни будуть ще коротшими.Наприклад, для коробки з одним зчепленням, встановленої на автомобіль, водій якого віддає перевагу агресивній манері водіння, інтервал заміни масла становитиме в середньому 50 тисяч км пробігу.
Поведінка перемикання передач на вашій трансмісії з подвійним зчепленням (DCT), безступінчастою трансмісією (CVT) або автоматичною трансмісією (AT) неухильно погіршується після тривалого інтенсивного використання?
Вона трясеться і сіпається під час зупинки та паркувальних маневрів?
Ваш автомобіль відмовляється перемикати передачі?
Перемикання передач супроводжується скреготом?
Найчастіше саме забруднення та знос погіршують роботу перемикання передач.
Регулярний графік технічного обслуговування, включаючи обслуговування трансмісії, є ключем до того, щоб ваш автомобіль прослужив довше.
Покращена робота перемикання передач робить керування більш легким, комфортним і підвищує загальну ефективність.
Тому ми рекомендуємо проводити обслуговування трансмісії на регулярній основі, щоб захистити вашу трансмісію, збільшити її термін служби та покращити ваші враження від водіння.



Починаючи з 2024 року, СТО Київ Схід є офіційним учасником програми MOTULEVO від світового лідера у виробництві масел компанії MOTUL.
MotulEvo – проект, присвячений обслуговуванню автоматичних коробок передач.
Це повний пакет продуктів та послуг дозволяє нам виконувати роботу правильно та професійно.
Повна заміна трансмісійної рідини допомагає видалити забруднення.
У чистому контурі мастила нова трансмісійна рідина досягає свого повного потенціалу та забезпечує довгострокові результати – плавне перемикання передач, покращений комфорт водіння, захист від зносу, економію палива.
