Заміна зчеплення


Для автомобілів з механічною коробкою передач (МКПП) з певною періодичністю слід проводити заміну зчеплення – для заміни зчеплення потрібно звертатися на спеціалізовані СТО, де вам нададуть кваліфіковану і професійну допомогу. Якщо пробіг вашого автомобіля знаходиться в межах від 70 до 150 тисяч кілометрів, то вже слід подбати про заміну зчеплення. Професіонали “КиївСхід” зроблять заміну зчеплення на будь-якому автомобілі, використовуючи сучасне обладнання та якісні інструменти.

Складові елементи зчеплення

Зчеплення – складний механізм автомобіля, від функціонального стану якого залежить комфорт під час їзди, а також безпека водія і пасажирів. Зчеплення є свого роду “сполучною” ланкою між маховиком (двигуном) і первинним валом коробки передач. До складу механізму зчеплення входять три диски:

  • ведучий (маховик двигуна);
  • натискний;
  • ведений.

Ці три диски поміщені в кожух і носять назву кошик зчеплення. Маховик, так званий ведучий диск передає обертання на ведений диск за рахунок сили тертя. Відомий диск оснащений зносостійкими накладками. Коли педаль зчеплення натискається, привід зчеплення відсуває натискний диск, а ведений диск при цьому відсувається від маховика. Під час заміни диска зчеплення мають на увазі саме ведений диск, оскільки з часом накладки його піддаються зносу.

Ознаки несправності веденого диска зчеплення

Пробуксовка зчеплення – перша ознака несправності веденого диска, так, крутний механізм від маховика до диска не передається, а зчеплення починає буксувати. Основні ознаки:

  • запах гару, горючих речовин, збільшення обертів двигуна;
  • повільний розгін автомобіля;
  • вібрації під час руху автомобіля, удари в області зчеплення;
  • задовільний хід авто під час підйому або в разі підвищених навантажень;
  • збільшення вільного року педалі зчеплення.

Такі ознаки свідчать про те, що диск нещільно притискається до маховика. Якщо йдеться про диск, то можливі варіанти механічної поломки або зносу фрикційних накладок. У разі механічної поломки потрібно провести заміну диска зчеплення, а в другому випадку – можна лише поміняти фрикційні накладки. Заміну фрикційних накладок у разі нормальних умов експлуатації слід проводити через кожні 80 тисяч кілометрів пробігу. У разі різких стартів на авто, а також у разі агресивного стилю водіння та їзди бездоріжжям фрикційні накладки доведеться міняти частіше. У такому разі стан накладок слід перевіряти вже через 20 – 40 тис. кілометрів пробігу.

Заміна зчеплення на автомобілі з переднім приводом складніша, ніж на задньопривідному автомобілі. Проблема диска зчеплення полягає в тому, що жоден виробник транспортного засобу не згадує періодичність заміни зчеплення. Це пов’язано з тим, що ступінь зносу механізму залежить насамперед від стилю водіння автомобіля. За статистикою до найбільшого зносу схильні ведений і ведучий диски зчеплення. Саме ці деталі часто механічно деформуються. Водій може продовжити термін експлуатації, дотримуючись стилю водіння.

До частих поломок відносять знос пружин демпферів, знос фрикційних накладок і вироблення шліців маточини. Якщо виявлено такі неполадки, то потрібно негайно міняти диски. Заміна зчеплення проводиться разом з перевіркою деталей, що примикають до зчеплення і двигуна. Часто потрібно буде поміняти і головний циліндр зчеплення.

Своєчасна заміна зчеплення – запорука безперебійної роботи автомобіля. З фахівцями “КиївСхід” роботи із заміни зчеплення проводяться своєчасно і на високому якісному рівні.